វិញ្ញាសា ភាសាខ្មែរ
-មានអ្នកព្រៃចង្រៃឥតគំនិត ទៅសំលៀងកាំបិតគ្រឿងប្រហារ
អោយខូចខាតសាច់អស់បង់អសារ មិនស្ដាយការស្នាដៃបុរាណសោះ
។
-ឧិតោអើយតោឈរមិនមើលមៀង មកអោយគេសំលៀងខ្នងតោចុះ
ម្ដេចមិនខឹងខាំវាសំលៀងនោះ អោយវាលុះក្ដីមរណ៍យក៍វាទៅ
។
-អាណាអើយបំផ្លាញរូបតោលោក គ្មានប្រយោគអោយយល់ការរាក់ជ្រៅ
គួររឺលោកខំសាងតាំងទុកនៅ មកសត្រូវបំផ្លាញរបស់លោក
។
-គន់ៗស្ថានស្ពានថ្មតប្រជិត ជាក្ដារដាសដិតប្រកិតគោក
ទោះដំរីថ្មបរជាន់ក៏គ្មានយោក ឥឡូវជ្រោគស្រុតចុះខ្លះតែដើរបាន
។
-បង្កាន់ដៃច្នៃរូបវាសុក្រី ដប់សិរសីដូចស្និតជិតជុំប្រាណ
បើកពពារឡើងពភ្លាក់ហាក់ហៅហាន សំដែងប្រាណប្រួញរូបជាមួយគ្នា
។
-មើលនាគរាជអង់អាចអំណាចស្ញែង ខ្លួនក៏វែងក្បាលក៏វក់តាមទ្វារា
លូនលើស្ពានមានជើងកល់គង្គា កន្ទុយបែកញែកគ្នាតាមទ្វាផ្លូវ
។
-ឧិរូបវាសុក្រីឥតក្រែងគ្រុឌ តាំងសំដែងឫទ្ធិរុទ្រតសត្រូវ
ប្រសិនគ្រុឌមកយល់យ៉ាងពុំនៅ គង់ស្ទុះទៅជ្រកក្នុងកសិណនោះ
។
-នាគអើយនាគបាសាណបុរាណសាង ពីដើមយ៉ាងស្រស់ល្អឯកម្លេះអេះ
ឥឡូវនាគងាកធ្លាក់បាក់របេះ ឃើញតែរាងយ៉ាងនេះអស់លម្អ
។
-ខ្លួនក៏ឃ្លាតក្បាលក៏ឃ្លៀងទៅដោយខ្លួន ឃើញតែក្បួនជើងទៀនប្រចាំទ្រ
-ខ្លួនក៏ឃ្លាតក្បាលក៏ឃ្លៀងទៅដោយខ្លួន ឃើញតែក្បួនជើងទៀនប្រចាំទ្រ
ស្ដាយអើយស្ដាយស្នាដៃលោកតែងមក៍ មិនតាំងតថាវរៈអោយវែងទៅ
។
-ឧិ
អនិច្ចាសង្ខារនាគាថ្ម ហ្មាយតស្ថិតស្ថេរចីរកាលទៅ
នេះពុំទាន់ប៉ុន្មានមកហ្មងសៅ មករុះរាយធ្លាយទៅទីទៃផ្ដាស
។
I.សំណួរនៃអត្ថបទៈ
១អត្ថបទនេះស្រង់ចេញពីណា
?
មានចំណងដូចម្ដេច
?
កវីនិពន្ធនៃអត្ថបទនេះឈ្មោះអ្វី
?
លោកកើតឆ្នាំណា
?
លោកមានកំណើតនៅឯណា
?
គោរមងាររបស់លោកនោះមានន័យយ៉ាងណា
?
២ចូរពន្យល់ឃ្លាកាព្យនិមួយៗខាងក្រោមអោយបានក្បោះក្បាយ៖
ក/
" បង្កាន់ដៃច្នៃរូបវាសុក្រី ដប់សិរសីដូចស្និតជិតជុំប្រាណ
"
។
ខ/
" ប្រសិនគ្រុឌមកយល់យ៉ាងពុំនៅ គង់ស្ទុះទៅជ្រកក្នុងកសិណនោះ
"
។
គ/
" ស្ដាយអើយស្ដាយស្នាដៃលោកតែងមក៍
មិនតាំងតថាវរៈអោយវែងទៅ
"
។
៣ស្ពានថ្មពីបុរាណដ៏ល្បីល្បាញមួយដែលនៅស្ថិតស្ថេររឹងមាំអាចនៅដំណើរការប្រើប្រាស់ជាប្រចាំបានដល់
៣ស្ពានថ្មពីបុរាណដ៏ល្បីល្បាញមួយដែលនៅស្ថិតស្ថេររឹងមាំអាចនៅដំណើរការប្រើប្រាស់ជាប្រចាំបានដល់
សព្វថ្ងៃ
ស្ថិតនៅក្នុងស្រុកណា ?
ខេត្តណា
?
ឈ្មោះស្ពានអ្វី
?
៤ចូររកព្យាង្គតក់
វិធីបញ្ច្រាស់គុណបទ
វិធីចួនរណ្ដំ នៅក្នុងអត្ថបទកាព្យ
។
៥ ផ្អែកលើកស្នាដៃដកស្រង់នេះ បង្ហាញពីទឹកចិត្តរបស់កវីនិពន្ធ ។
៥ ផ្អែកលើកស្នាដៃដកស្រង់នេះ បង្ហាញពីទឹកចិត្តរបស់កវីនិពន្ធ ។
៦កាព្យខាងលើប្រើបទអ្វី
?
តើប្រើក្នុងបរិយាកាសបែបណា
?
៧ចូរអ្នកតែងអត្ថបទកាព្យក្នុងបរិយាកាសនៃទំរង់បទខាងលើអោយបានបីល្បះយ៉ាងតិច
។
II.តែងសេចក្ដីៈ
0 comments:
Post a Comment